Wystrój kwiaciarni na święta

Okres świąteczny widoczny jest w hurtowniach zaraz po 1 listopada. W kwiaciarniach i pracowniach florystycznych pracę nad aranżacjami dopiero się rozpoczynają. Tworząc unikatowy wystrój kwiaciarni, budując ciekawą witrynę, stwórzmy dodatkowo dla naszych klientów wydarzenie: – „Oficjalne Otwarcie Sezonu Gwiazdkowego” Dajmy klientom sygnał, że w naszej kwiaciarni dzieje się coś, na co warto zwrócić uwagę.

wystrój kwiaciarni świątecznyWystrój kwiaciarni – jaka oferta i dla kogo?

Wystrój kwiaciarni, który powstał, skierowany powinien być do dwóch grup docelowych: tradycyjnej i nowoczesnej.

Pierwsza grupa to klient tradycyjny, który poszukuje prostej dekoracji z igliwia o prostej formie. Chętnie sięga po stroiki w kolorze czerwieni z dodatkiem złotego oraz fioletu, z domieszką zieleni lub srebra.

Druga grupa to klient nowoczesny, który poszukuje ciekawej formy oraz odważnego zestawienia kolorystycznego. Tak wygląda oferta przedstawiona w galerii, która zawiera dekoracje sprzedawane na świątecznym kiermaszu organizowanym przez władze miasta.

wystrój-kwiaciarni-papierowa-choinkaJak wyeksponować nasz produkt?

Gotowe aranżacje florystyczne należy we właściwy sposób wyeksponować. Inaczej rozmieścimy dekoracje na świątecznym kiermaszu a inaczej wewnątrz kwiaciarni.

Ważne, aby kompozycje nie nachodziły na siebie, żeby jedna nie przysłaniała drugiej. Gdy posiadamy długi stół, wyższe dekorację ustawiamy z tyłu, a niższe z przodu.

Kolorystycznie, dekoracje układamy w taki sposób, aby przechodziły z kolorów ciepłych (czerwień, zieleń) do kolorów zimnych (fiolet, niebieski, szary).

W kwiaciarni poprzez ustawienie parawanów i zagospodarowanie przestrzeni w jej zakątkach, tworzymy intymne strefy dla klienta emocjonalnego. Taka osoba odczuwa przyjemność z przebywania w kwiaciarni, lubi w spokoju przyjrzeć się aranżacji kwiatowej, którą później potencjalnie może nabyć. Dla klienta racjonalnego, wiedzącego, co chcę zakupić, dekoracje wystawiamy na stołach lub zawieszamy w widocznym miejscu na ścianie. Odpowiedni wystrój kwiaciarni ma duże znaczenie w zatrzymywaniu klientów na dłużej.

Świąteczny kiermasz to doskonała forma promocji. Wokół panuje miła atmosfera gra muzyka na żywo, można się napić czegoś ciepłego-wszystko sprzyja udanym zakupom. Właściciele pracowni oprócz realizacji stałych zamówień dla swoich klientów, mogą się w takim miejscu wystawić i zareklamować.

Praca nadesłana na konkurs “Florystyczne inspiracje i porady”

Autor: Sebastian Wasilewicz

PS. Masz pomysł na ciekawą kompozycję? Przyślij nam zdjęcie swojej pracy, a umieścimy je na naszym facebooku: www.facebook.com/AkademiaFlorystyki.

Zapisz

Zapisz

Zapisz